sunnuntai 30. elokuuta 2015

Kiitos Satula.com!

Oodi upealle palveluntarjoajalle. 

Tämä ei ole todellakaan mikään yhteistyöpostaus vaan ihan vaan kertomus siitä, millaista on todellinen asiakaspalvelu. Kirjoitan tätä tekstiä ihan vain suuresta kiitollisuuden tunteesta. :)

Mähän olen ihan palvelufriikki. Käytän esimerkiksi autoni huollossa noin 100km päässä kotoani ihan vain siksi, että koen saavani kyseisessä autohuollossa sellaista palvelua, mitä en välttämättä muualta saisi. En myöskään ole kova tilailemaan netistä asioita, sillä pidän siitä, että voin ostaa tarvitsemani asiat paikasta, josta saan myös palvelua.

Satula-asiat rupesivat vaivaamaan minua ja Eemeliä kevään korvilla. Ponini ei enää oikein tahtonut nostaa laukkaa ja oli muutoinkin epätyypillisen kireä ratsastuksessa. Paikallistin ongelmat levinneeseen selkään ja satulan ahtauteen sekä satulan liikkumiseen selässä. Kyselin hyviä satuloita ja sainkin ihan asiantuntevan oloisen henkilön tilannetta tarkastelemaan ja tilasin kyseiseltä henkilöltä satulan tähän selkään, jonka kerrottiin olevan varsin ongelmallinen. Sain koordinaateiksi 16" ja xxw sekä että ponini selkä tarvitsee kaarevarunkoisen satulan.

Tilattuani satulan, kuulin, että sen toimituksessa kestää 4 kk. Yllättäen se ei kuulostanut korviini kovinkaan mukavalta, sillä kisakauden ollessa aluillaan, en voisi olla ilman satulaa neljää kuukautta vaan jostain olisi saatava käsiini sellainen satula, jolla voin treenejä jatkaa. Tilasin kuitenkin satulan, sillä ymmärtämiseni mukaan ponini oli sellainen, jolle sopivan satulan löytyminen on lähes mahdotonta.

Kuukauden verran pohdin vimmana, että mitä teen ja miten toimin asian kanssa. Googlailin satuloita ja pohdin, löytyisikö vuokralle sopiva satula. Kun iki-ihana hevoshierojani vihjaisi minulle Amerigoista, olin jo tsekkaillut, että Satula.comissa oli yksi 16" xw-levyinen Amerigon Vega hyllyssä odottamassa minua. Otin hierojan vinkistä vaarin ja hain Amerigon testiin. Tämä osoittautui erittäin hyväksi ratkaisuksi ja satula vaikutti sopivan kuin nenä päähänä ponilleni. Hakiessani satulan sovitukseen sain vielä hyviä vinkkejä sovitukseen ja pienen perehdytyksen Amerigojen maailmaan. Fiilis oli jo tällöin hyvä ja mieluusti otin satulan vuokralle, sillä ponini piti siitä ja niin pidin minäkin.

Pari kuukautta kului ja pikku hiljaa huomasin, ettei laukannostot taaskaan oikein sujuneet ja satula valahti etupainoisen näköiseksi eli vaikutti liian leveältä. Ponilleni oli kehittynyt säkää ja siten selkä oli taas kaventunut enemmän entiseen malliinsa, muttei kuitenkaan yhtä kapeaksi kuin ennen levähtämistään. Hevoshierojani kanssa todettiin, että satula on hieman liian leveä, mutta en puuttunut siihen asiaan vielä, sillä satulahan ei ollut omani. Sen sijaan kiinnitin huomiota siihen, että ponin kyynärpäät olivat hieman kipeytyneet satulavyöstäni ja tilalle pitäisi hommata toisenlainen vyö. Juuri tähänkin Amerigolla oli vastaus ja kun näin eräällä ratsastettavalla hevosellani sellaisen kokeilussa, totesin, että täytyy moista Eemelillekin testata.

Tällä välin olin jo saanut tilaamani satulankin kokeiluun, mutta se ei tyydyttänyt minua epäsymmetrisyyksineen ja vaikka poni sen kanssa tuntuikin tyytyväiseltä, en uskaltanut sitä ostaa. Se oli lisäksi myös jo liian leveä ponilleni ja olisi pitänyt muokata kapeammaksi ja sovittaa uudelleen. Uudelleensovituksen järjestäminen oli myös hankalan oloista eikä näitä satuloita saanut sovittaa kuin myyjän ollessa paikalla, joten mielipiteen kysyminen esimerkiksi juuri luottohierojaltani olisi ollut mahdotonta. Torppasin siis tilaamani satulan siinä olleen hämmentävän epäsymmetrisyyden vuoksi ja päädyin jälleen lähemmäs vuokraamani satulan ostoa...

Ajelin siis taas Satula.comiin satulavyöasioissa ja sain Amerigon vyön testiin. Elettiin aikaa juuri ennen Nuorten hevosten festaria Ypäjällä. Kotona testaillessani vyö kuitenkin näytti aivan liian lyhyeltä.

Lauantaina päästessäni Ypäjälle ennen starttiani Nuorten hevosten festareilla, näin ensi töikseni Satula.comissa minua palvelleen henkilön ja hyökkäsin heti hänen kimppuunsa asian tiimoilta. :) Ja kuinka ollakaan, illalla sain sopivan pituisen vyön ponilleni. Samalla kyseinen henkilö huomautti myös satulani liiallisesta leveydestä. Kun siinä sitten jutustelimme, lupasin oman vuokrasatulani seuraavaksi aamuksi toiselle ponille sovitukseen ja siinä samassa sain myös Eemelille kapeamman version samasta satulasta sovitettavaksi.

Ennen sunnuntain startttia Ypäjällä oli minulla siis kaksi satulaa, joista valita. Kun asettelin kapeamman satulan Eemelin selkään, huomasin heti sen PALJON paremmaksi kuin oman aiemman vuokrasatulani. Päädyin siis kokeilemaan sitä sunnuntain startissani ja jo verryttelyssä huomasin ponini toimivan aivan eri lailla kuin aiemmin liian leveällä satulalla. Poni imi laukannostoihin ja kokosi itseään taas aivan eri tavalla. Wau! Olin ihan fiiliksissä enkä ollut uskoa todeksi, kuinka paljon noinkin pieni asia voi poniani muuttaa. Mutta Eemelihän on siis ihan tolkuttoman herkkä yksilö ja kertoo kyllä, jos sitä joku ahdistaa ja jälleen kerran olisi pitänyt uskoa sitä heti kun ongelmat alkoivat uudelleen. Mutta kun ajattelin vaan, että en osaa sitä ratsastaa tai että se on jostain kipeä. Nooh, tällä kerta varusteet kuitenkin ratkaisivat. Eli ihan aina vika ei olekaan ehkä kuitenkaan satulan päällä...

Ypäjältä lähtiessäni minulla oli siis uusi satula ja uusi satulavyö, jotka olivat vielä ainakin jollain asteella sovitettuja ponilleni tai ainakin hyväksytettyjä sovittajalla. ;) Lisäksi sain vielä ne ylimääräiset epäsopivat varusteet palautettua samalla kertaa eikä minun tarvinnut ajella mihinkään niitä palauttamaan.

Suurkiitokset siis Satula.comin ihanille asiakaspalvelijoille. Käytän varmasti heidän palvelujaan jatkossakin, sillä koin saaneeni todellista asiantuntevaa asiakaspalvelua, mikä nykymaailmassa on aivan liian harvinaista! Voin myös suositella Satula.comin palveluita kaikille satula-asioiden kanssa painiville. Jos on halua kuunnella ja ymmärtää, saat varmasti hyvää palvelua asian tiimoilta!


6 kommenttia:

  1. Meillä on kans kaksi vikaa satulaa ostettu kyseisestä liikkeestä ja ei ole muutakun hyvää sanottavaa :)
    Älyttömän hyvää palvelua ja jatkossa tulee ostettua satulat sieltä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, mullakin olis jossain vaiheessa ainakin yhden estesatulan osto edessä, joten enköhän tuonnepäin silloinkin suuntaile! :)

      Poista
  2. Täältä myös ääni satula.comille! Kangasalan toimipisteestä olen saanut erittäin hyvää palvelua. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, tämä oli Espoossa ja Ypäjällä, mutta Kangasalakin oli mukana toiminnassa, sillä sieltä tuli toi mun uusi satulani. :) Uskon, että heillä vaan homma toimii ja palvelu pelaa yhtä lailla kaikissa pisteissä!

      Poista
  3. Olen myös ollut jo vuosia tyytyväinen heihin, apua on aina saanut vaikkei aina sopivaa satulaa olekaan löytynyt. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, juuri näin! Siellä on tarjolla paljon hyviä ajatuksia ihan vain kyselemällä ja kuuntelemalla! Selkeästi ihmisiä, jotka ymmärtävät paljon satuloista. :)

      Poista